Trzęsienie Ziemi Haiti 8 -CTF/SOS DRS w Terenie – Misja Kontinuje 2

Misja Kontinuje 1

Ks. Scott

W terenie na Haiti 1

Zaczynamy dożylne odżywianie

Ofiary trzęsienia ziemi jeszcze przybywają w wielkich liczbach do szpitala – ludzie ze złamaniem miednicy, uda i ramion i odwonieniem, wygłodzeniem, utratrą przytomności, paralyżem, zakażonymi ranami i więcej.Szpital Kamilianów w Port au Prince jest blisko wypełnienia-pełen ofiar trzęsienia ziemi i ich rodzin.  Personal jest wyczerpany, każdy jest do pewnwgo stopnia zszokowanym i środki zasadnicze tak jak żywność są trudne do znalezienia.  Niemniej praca posuwa się napzód- tak musi być.  Wielu Haityjczyków jest przyzwyczajonych do przeżycia na minimum, lecz trzęsienie ziemi ciężko ich uderzyło i uczyniło życie o wiele gorszym.

Witajcie do Szpitala Kamilianów!

Skutki katastrofy są jeszcze bardzo widoczne-zburzone domy i głodni i chorzy ludzie:  zasłabnięcia z powodu braku wody i żywnośći (Ja już zajełem się trzema z nich) i nie zdolni do chodzenia z powodu złamań kości lub amputacji (połowa naszych pacjentów należy do tej kategori); zdezorientowani lub nawet niezdolni do porozunienia się z powodu szoku mózgu (po uderzeniu przez padające przedmioty) lub szoku umysłowego postracie najbliższych (pewien człowiek pogrzebał swoją żonę i potem stracił mowę stał się niemową) it.d.

Dla mnie jako lekarza liczba chorób które widzimy w szpitalu jest fascynująca.  Lecz ona jest dewastująca z punktu widzenia luckiego:  ludzie naprawdę cierpą, i potrzebóją pomocy.  Środki są organiczone teraz i uprzednio przed trzęsieniem ziemi.  Ja już wysłałem cztery osoby do USA do dalszego leczenia.  Faktem jest że pierwszy pacjernt którego leczymy w szpitalu jest gdzieś w stanach.  Gdy przybyłem do Haiti nie oczekiwałem że poślę mojego pierwszego pacjenta do USA.

Ambulatoruim i Macierzyński Zakład

Patrick Tomeny i ja przybyliśmy we Wtorek 2 Stycznia

Żaden z nas nie wiedział co nas oczekóje.  Usadowiliśmy się w okolicy, odprawiliśmy mszę itd i potem przygotowaliśmy się na następny dzień.

I był to spegjalny dzień do tego.

Po mszy porannej o 6:30 z grupą Kamilianów, posłałem  Patryka w ambulansie szpitala Kamilianów aby szukał pacjentów w najbliźszej dzielnicy i grupie namiotów w Pot au Prince. Pierwszym pacjentem  którego przywieźli tego dnia była kobieta, która była nieprzytomna i dawała znaki problemów neurologicznich.  Ona była w tym stanie przez szereg dni, lecz nikt nie przywiózł ją do szpitala. Po zbadaniu uleczalnych powodów jej stanu i nie znajdując źadnych, zdecydowałem że powinna ona być stabalizowana i mieć CAT badanie i dalsze leczenie neurologiczne w innym miejscu:  odesłaliśmy ją następy dzien do USA.  W rzeczywiśtości, gdy zdałem sobie sprawę, że mogłem niewiele więcej zdziałać dla tej kobiety, poprosiłem  Deacon Vernan MI aby prowadził nas zebranych w okoł tej kobiety w modlitwie.  Rodzina przyłączyła się do nas odmawiała “Ojcze Nasz” W języku Kreolskim.

I nasze modlitwy poszły z nią gdy ambulans odjeżdżał.  Mam nadzieję że kobieta jest w dobrych rękach–gdziekolwiek jest.  Powitanie do “po trzęsieniu ziemi opiece medycznej w Haiti” — 2 CTF SOS DRS dusz pasterskim kontaktem.  Reszta dnia dała mi możność pracy z grupą lekarzy a Włoch, Personelem Haitańskim i moimi braćmi Kamilianami– 2 Włoskich lekarzy,  1 Ksiądz z Haiti–wszyscy pracujący ciężko, lecz pod wielkim ciśnieniem.  W rzeczywistości, wielu spało na nazewnątrz ze strachu przed nowym trzęsieniem ziemi które pogrzebało by ich pod budynkiem.  Przynajmniej 15 z pacjentów odmówiło wejścia do szpitala z tego samego powodu.

Wspólpraca — Ks. Scott i Patryk

Liczba pacjentów na nazewnątrz powoli rosła w ciągu dnia gdy Patrik przywoził ich z ambulansem.

I tak szła nasza wspólpraca z personalem lokalnym i Włoskimi lekarzami.

Oni przybyli tego poranku natychmiast po moim pierwszym pacjencie–byli gotowi i kompetentni:  Paolo (chirurg ortopedyczny), Giuseppi i Franco (ogólni chirurdzy) i Gianni (sprawy wewnętrzne) który specjaizuje się w administracji szpitalnej.  Oni zostali przysłani przez lokalny szpital Katolicki–Św. Damiana.  My natychmiast podzieliliśmy nasze siły–organizając nasiodpowiedzialności nad troską pacjentów.

Dr. Giuseppe, Ilna, Gianni i Franco

Pomogliśmy wielu osobem tego dnia–pracując w sposób wydajny i skorodynowany pomimo organiczynych środków i poważnych trudności językowich.  W jednym czasie można było usłyczyć 4 różne języki wokół łóżka pacjenta–Angelski, Francuski, Kreolski i Włoski.  Patryk i ja ukończyliśmy wyczerpujący dzień pośiłkiem  i odmówieniem Różańca przy adoracji w lokalnej kaplicy.  Mieliśmy nadzieję robienia tego regularnie jako nasza rutyna na Haiti–modlitwa i praca.

Operacja chirurgiczna

Misja kontinuje.  Oczekujcie więcej wiadamości i prosimy o więcej modlitwy.

Aby wspomagać usiłowania pomocy i darzyć ofiary trzęsienia ziemi na Haiti, kliknij tutaj.  Ludzie mają jerzcze wielkie potrzeby, i my planujemy służyć tym ofiarom przez dłuższy okres czasu-dostarczając pomoc medyczną, humanitarną i duszpasterską.

Prosimy, pomóżcie nam to czynić.

Translacja:  Andrzej Stefanski

Leave a Reply

